Uncategorised

KLAUZULA INFORMACYJNA DLA RODZICÓW I UCZNIÓW

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i ust. 2 Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób  fizycznych  w związku  z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanym dalej Rozporządzenie RODO), informuję, iż:

1. Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Dyrektor Liceum Ogólnokształcącego im. Jana Pawła II w Złotoryi, 59-500 Złotoryja, ul. Kolejowa 4 NIP 694-168-22-88, adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.

2. W Liceum Ogólnokształcącym im. Jana Pawła II w Złotoryi został powołany inspektor danych osobowych Pani Agnieszka Grzędzińska i ma Pani/Pan prawo kontaktu z nim za pomocą adresu e-mail Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript., telefon 76 878 33 44.

3. Dane osobowe Pani/Pana dziecka przetwarzane będą w celu:

a) art. 6 ust. 1 lit. c oraz/lub art. 9 ust. 2 lit. b RODO – w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z realizowaniem zadań dydaktycznych, wychowawczych, opiekuńczych, innych zadań statutowych oraz zadań organizacyjnych wynikających z ustawy Prawo Oświatowe,

b) art. 6 ust. 1 lit. e RODO – w związku z wykonaniem zadania realizowanego w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej Administratorowi m.in. w celu ochrony mienia i zapewnienia bezpieczeństwa na terenie monitorowanym, art. 108 a ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe.

4. Dane osobowe Pani/Pana dziecka nie są udostępniane innym odbiorcom z wyłączeniem podmiotów do tego uprawnionych takich jak:

a)podmioty upoważnione do odbioru danych osobowych na podstawie odpowiednich przepisów prawa,

b)podmioty, które przetwarzają dane osobowe w imieniu Administratora na podstawie zawartej
z Administratorem umowy powierzenia przetwarzania danych

5. Dane osobowe Pani/Pana dziecka po zrealizowaniu celu, dla którego zostały zebrane, będą przetwarzane w celach archiwalnych i przechowywane przez okres niezbędny wynikający z przepisów dotyczących archiwizowania dokumentów 5. obowiązujących u

6. Posiada Pani/Pan prawo:

a)dostępu do treści swoich danych,

b)żądania sprostowania danych, które są nieprawidłowe,

 c)żądania usunięcia danych, gdy:

-dane nie są już niezbędne do celów, dla których zostały zebrane,

-dane przetwarzane są niezgodnie z prawem;

d)prawo do przenoszenia danych, na podstawie 20 Rozporządzenia RODO,

e)prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Państwa danych osobowych na podstawie 21 Rozporządzenia RODO,

f) ograniczenia przetwarzania, gdy:

-osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych,

-przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się usunięciu danych osobowych, żądając w zamian ograniczenia ich wykorzystywania,

-administrator nie potrzebuje już danych osobowych do celów przetwarzania, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń;

g)prawo do odwołania zgody w dowolnym momencie wobec przetwarzania danych osobowych opartego na art. 6 pkt 1. a) bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

 

7. Przysługuje Pani/Panu prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych gdy uzna Pani/Pan, iż przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy ogólnego rozporządzenia

o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

Deklaracja dostępności

Deklaracja dostępności

Liceum Ogólnokształcące im Jana Pawła II  w Złotoryi zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej www.lozlotoryja.pl.

Data publikacji strony internetowej: 2021-08-26

Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2022-09-19

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych

Aktualnie podejmowane są prace mające na celu dostosowanie strony internetowej do wymagań ustawowych.

Niezgodności lub wyłączenia wymieniono poniżej:

- niektóre dokumenty w formacie PDF, objęte ustawą o dostępności cyfrowej nie posiadają funkcji wyszukiwania tekstu.

Na stronie internetowej można używać standardowych skrótów klawiaturowych przeglądarki.

Deklaracja i metoda oceny dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2023-03-21

Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia: 2023-03-29

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt., e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie obsługi JavaScript.. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu (76)8783344. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.

Informacje na temat procedury odwoławczej

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, wskazując kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony Rzecznika Praw Obywatelskich - Biuletyn Informacji Publicznej RPO